• Een prachtig initiatief van Ronde Tafel 79. Koop snert, en steun de ouderen in Gramsbergen én onze vereniging.

Doe je mee? Bestel snel jouw liter (of meer 😊) verse snert via onderstaande link:

Met jouw bestelling van deze stevige winterkost help je Ronde Tafel 79 een gezellige middag te organiseren voor de ouderen in ons verzorgingstehuis ‚Het Welgelegen‘. En alsof dat nog niet genoeg is, gaat ook nog eens EUR 2,50 naar onze vereniging. Hoe meer snert we verkopen, hoe leuker we de middag voor onze ouderen gemaakt kan worden!

„Samen strijden tegen eenzaamheid in Hardenberg!” is een initiatief van Ronde Tafel 79 Hardenberg:

Het is echt een snerttijd. Er is vooral de laatste dagen veel onrust, door de strenge coronaregels raken veel ouderen in isolement en eenzaamheid. Daarom willen we onze oudere medemens eens culinair verwennen.’’ ,,Eten verbindt ons allemaal. Juist in dit jaargetijde hebben wij daarom gekozen voor snert’’, aldus Chiel de Groot, chef van restaurant Amused Food & Wine aan. Met dit initiatief van Ronde Tafel 79 wordt met de verkoop van deze stevige winterkost enerzijds bewoners van zorgcentra een smakelijke en gezellige activiteit bezorgen, en anderzijds scholen, verenigingen, kerken en andere organisaties een financiële opsteker in deze lastige tijden. Inmiddels hebben zich ruim 250 organisaties aangemeld.

Voor het afhalen van de bestelde erwtensoep broeden de tafelaars nog op een ludieke actie. ,,Coronaproof. Bijvoorbeeld een snert-drive-in, eind februari’’, zegt Veurink. Ronde Tafel 79 Noord Salland gaat voor de verkoop van minimaal 10.000 liter snert. ,,De slogan van de gemeente Hardenberg is ‘De kracht van gewoon doen’. Die passen we aan naar ‘De kracht van gewoon groen’. Met 62.000 Hardenbergers moet dat toch lukken!?