• Na de overstap van Noord naar Oost waren de verwachtingen voor dit seizoen niet erg hoog. Al jaren werd er vanuit gegaan (op basis van wat eigenlijk?) dat Oost een veel sterkere competitie was. Gramsbergen draaide mooi mee in Noord en zou het dus moeilijk krijgen tegen ploegen als Dos 37, Vroomshoopse Boys en Sparta. De waarheid heeft dus nu de fabel achterhaald want wie had gedacht dat wij aan het eind van de rit mee zouden doen om een promotieplek naar de eerste klasse. Je kunt er van alles van vinden dit seizoen, maar het is een prestatie opzich die zeker de geschiedenisboeken in zal gaan. Gramsbergen is dus nog drie wedstrijden verwijderd van promotie en moet daarvoor komende zaterdag de eerste hobbel nemen en dat is uit naar de V.V. Hierden. De vereniging werd opgericht op 16 december 1954, en heeft tegenwoordig meer dan 700 leden en is dus vergelijkbaar met Gramsbergen. De V.V. Hierden is een actieve en gezellige vereniging, naast dat er natuurlijk gevoetbald wordt, zijn er talloze activiteiten voor jong en oud. Het jaar wordt altijd een stijl afgesloten met een oergezellige familiedag en dat doen wij in Gramsbergen dus ook. Kortom, er is van alles te beleven bij v.v. Hierden! Voor het 1e seizoen staat de ploeg onder leiding van trainer Bert van Hunenstijn met een verleden bij o.a. SDC Putten, DVS en HHC. Met ruime ervaring op een hoog niveau is hij de man die Hierdem moet terug brengen naar de eerste klasse waaruit ze vorig seizoen na 5 jaar gedegradeerd zijn. De ambitie van de club zal dus duidelijk zijn, zo snel mogelijk een stapje hogerop. Hierden deed net als Gramsbergen dit seizoen lang mee voor het kampioenschap maar moest zijn meerdere herkennen in Batavia 90. Wat rest is een eervolle 2e plek en deelname aan de nacompetitie. Twee ploegen dus zaterdag binnen de lijnen die een goed seizoen achter de rug hebben en dit nog kunnen bekronen met een prijs. Hierden heeft met Brian Klaassen een speler in de gelederen die met 17 treffers het net van de tegenstanders wist te bollen. Verdedigend dus even een aandachtspunt voor Gramsbergen.

Het is op voorhand moeilijk te voorspellen wie er gaat winnen omdat de spanning natuurlijk ook gaat meewegen in dit soort wedstrijden. Wie daar het beste mee omgaat zullen we zaterdag zien. De beide trainers zullen hun huiswerk goed hebben gemaakt en een tactisch plan uit de hoge hoed toveren en dat zal ook invloed hebben op het verloop van de wedstijd. Niet onbelangrijk voor onze mannen is de steun van de trouwe supporters die weer in grote getalen aanwezig zullen zijn. Voor een voetballer zijn dit de wedstrijden waar het om gaat en waar je naar uit kijkt en dan net dat beetje meer geeft als normaal. Aanvang van de wedstrijd is om 15.00 uur.

Henk Reins