• Zaterdag was de mooiste dag van de week en je wist, als je naar je vriendjes keek. Hier gaan ze heel wat beleven. Te beginnen bij de bespreking. De trainer waarschuwt ons voor koelkasten, mét klapdeuren. Dit klinkt ons als muziek in de oren want wij denken maar aan 1 ding. Juist, een koelkast met heeeel veel AA want die energie, die zijn een aantal van ons vrijdagavond verloren bij ‘Wie is de slimste?’ Het is tijd om ons om te kleden en voor sommigen om te bedenken of het slim is of ze wel, of niet iets gaan eten. Echte struggles dus.
    Mentaal bereiden we ons voor op de voorspelde 5-1 winst, we zien de tegenstander aankomen maar zien ook direct dat ze geen koelkast bij zich hebben. Goed bericht voor ons dus. Even een kopje koffie en op naar het trainingsveld om de warming up te beginnen. Raufie zet de wokpannen uit maar de functie lijkt niet echt duidelijk, de warming up wordt flink afgesneden dus we hopen maar dat het besparing is voor de wedstrijd.

12:29: De wind is erg hard. Raufie wil graag tegen de wind in beginnen maar Alyde besluit dat ze het anders wil. Prima, als Sanne wederom de tos wint ruilen we van kant. De aanvoerder van de tegenstander kiest verkeerd, en Sanne wint uiteraard. Wisselen van kant. Mooi. Wind mee, zon mee. Dit wordt een mooie middag.
    Start van de wedstrijd en we beginnen direct met flinke druk naar voren. Rauf zegt dat de wind hard is dus schiet maar van afstand wanneer je de mogelijkheid hebt. Jenita staat in de spits en denkt bij de eerste bal die ze krijgt. Ok prima, van 35 meter schiet ik wel een keer op doel, kats naast. Oke iets zorgvuldiger zijn dus. De druk blijft naar voren en Romee en Sari maken een mooie combi, het steekballetje van Sari was net te hard en waait over de achterlijn. 6e minuut, Eline krijgt een mooie kans en schiet op doel. Helaas heeft de tegenstander een keeper en die pakt ‘m. 10e minuut komt Noordscheschut er doorheen, ze krijgen een mooie kans maar wij zijn niet bang want Alyde is er bij! Goede redding. 13e minuut: Mooie hoekschop van Romee belandt bij de eerste paal, Sari draait en schiet maar net naast. 18e minuut: Sari draait, Marije loopt mee vanuit achter en krijgt het balletje teruggelegd, prachtig ingeschoten vanaf de 16: GOAL! YES 1-0!! De wind is lastig en veel ballen gaan te hard, maar Sanne vind het een prachtige herfstdag en aangezien we toch alleen maar in de aanval zijn besluit ze het er eens goed met Hilde over te hebben. Zo mooi hoe die bomen waaien, die kleuren en dat het zonnetje erbij. Echt een heeele mooie herfstdag. MEIDEN, DE BAL! Oja, we zijn ook nog aan het voetballen. 26e minuut, een mooie corner van Eline op Romee, ze schiet en JA! Haar eerste doelpunt!! 2-0! Die druk naar voren gaat top en we zijn eigenlijk alleen maar in de aanval. Langzaam zien we het sportpark vollopen met spelers van het 6e, wauw wat een goed gevoel geeft het dat ze zelfs naast de dug-out komen staan om ons aan te moedigen! Marije schiet nog een keer van afstand want ze heeft de smaak te pakken, maar helaas net naast. Ook Eline probeert het nog een keer maar de hoek is te lastig. Tijd voor thee.

In de rust vraagt Raufie of iedereen er nog zin in heeft. De enige die antwoord is onze vlagster Mirjan. Ja, die heeft er echt nog zin in! Terug naar het veld waar beide teams al klaar staan maar de scheids nergens te bekennen is; HOE DAN?!

De 2e helft begint zwak, we hebben er allemaal niet zoveel kracht meer voor en bambi Sanne maakt een mooie uitglijder met een koprol. Goed bezig. Jitske kon de bal nog intikken maar daar was helaas de keeper weer, net niet hard genoeg ingeschoten. Dan de 57e minuut. Jenita geeft een mooie bal op Romee, Romee schiet op doel, de keeper zit eraan en de bal rolt in super slomo over de lijn. De keeper grabbelt nog maar de lijn was dichterbij. Na ongeveer 2 minuten met z'n allen naar de bal kijken rolt deze erin. YES 3-0. Het grote applaus en luide gejuich van het 6e voelt geweldig. 68e minuut, panterprinses Hilde geeft aan dat assistent trainer Marjan nodig is want ze heeft bloed. Als Marjan vraagt wat er is blijkt het een grapje. Nou de bank komt niet meer bij van het lachen, echt een hele leuke grap! 71e minuut: Jenita maakt een flinke duik. 74e minuut: We vragen ons allemaal af waar vlagster Mirjan nou precies zin in had, kletsen bij de dug-out of Candy Crush spelen op haar telefoon. Ze staat namelijk totaal niet op te letten totdat de trainer van de tegenstander haar hierop attendeert. De 2e helft hebben we weinig kansen gehad en is het spel flink ingezakt. De wedstrijd is afgelopen, de 3 punten zijn binnen, het support was geweldig en we besluiten dat er in Gramsbergen niet echt een spectaculaire wedstrijd te zien is om half 3 en reizen af naar DKB om het 6e aan te moedigen. Daar hebben we een prachtige wedstrijd gezien, mét een 3-2 overwinning. Gefeliciteerd heren, en geweldig dat jullie woord hebben gehouden! Tijd voor het gezamenlijke teamfeest. Daarover later deze week meer op de facebookpagina van SV Gramsbergen 6.