• Dit jaar zijn we de najaarscompetitie gestart in de hoofdklasse nadat we vorig seizoen geëindigd waren als ongeslagen kampioen van de 1e klasse. Wat zou ons avontuur in de hoofdklasse ons gaan brengen en konden we op dit niveau meekomen? Dat was de grote vraag.
    We speelden in een kleine competitie met HHC JO10-1, Dalfsen JO10-1, Dedemsvaart JO10-1, Balkbrug JO10-1 en CSV’28 JO10-2. Dit betekende een uit- en thuiswedstrijd tegen iedereen. We begonnen lekker aan de competitie door een 7-3 overwinning bij FC Dalfsen. Hierna volgde een gelijkspel tegen Dedemsvaart (2-2) en wonnen we van onze vaste lastige tegenstander Balkbrug met 8-2. Op de boshoek werd verder gewerkt aan het zelfvertrouwen door HHC met 3-8 te verslaan. De flow zat in het team en wederom werd Dalfsen met 7-2 verslaan en werd aan het doelsaldo gewerkt tegen CSV ’28 (12-1). Onze jongens zaten in een flow en wie kon het team nog stoppen? Wellicht Dedemsvaart waar we de eerste punten tegen verloren hadden. Deze wedstrijd lieten de jongens er geen twijfel over bestaan wie de beste was. Ze zetten Dedemsvaart de hele wedstrijd onder druk en zijn bijna niet bij Almar voor de goal geweest. De 6-1 overwinning was eigenlijk een slappe afspiegeling van de spelverhouding. De week erop stond Balkbrug op het programma. Voor ons altijd lastig en we wilden graag winnen om het tegen HHC af te kunnen maken. Met name onze trainer Thomas stond strak van de zenuwen. Ook bij de spelers was het bewustzijn groot. In een spannende en gelijk opgaande wedstrijd kwamen we in het eerste kwart op 0-1 voorsprong door Luuk Wenker. Het duurde tot het laatste kwart voordat we de score konden uitbouwen. Toen eenmaal de 0-2 viel liepen we snel uit naar een 0-7 overwinning.  Tegen HHC konden we najaarskampioen worden. We begonnen super goed aan de wedstrijd en na 10 minuten stonden we al met 4-0 voor. Of de spanning hierna toeslag, het gladde veld een rol speelde of de spanning toeslag dat is niet helemaal duidelijk, maar we lieten HHC weer in de wedstrijd komen. Ze kwamen terug tot 4-2 waarna we uitliepen naar 6-2 en het vervolgens weer spannend te maken. Uiteindelijk wonnen we met 6-4 en waren we KAMPIOEN! Hierna kregen we mooie kampioensshirts en mochten we op de “platte wagen” door het dorp. Een unieke ervaring voor de jongens.

Het kampioensteam ziet er als volgt uit:

Almar Nijeboer (keeper)

Meevoetballende keeper die sterk is in hoge bellen en beschikt over snelle reflexen. Bijna  niet passeerbaar voor de tegenstander.

Tim Horstra (rechterverdediger)

Staat meestal rechts in de verdediging en weet zijn tegenstander goed uit de wedstrijd te spelen.

Roy Boonstra (verdediger)

Staat meestal links in de verdediging. Naast het goed uitschakelen van zijn tegenstanders kan hij ook super goed van afstand schieten.

Kris van de Kolk (verdediger/middenvelder)

Hij staat vaak centraal achterin en beschikt over paardenlongen. Hij weet op snelheid en met zijn sterke lichaam de tegenstander steeds de bal af te pakken en deze weer bij de aanvallers te brengen.

Jesse Scholten (verdediger/aanvaller)

Staat vaak aan de rechterkant. Wanneer hij verdediger is dan heeft hij altijd de drive naar voren. Beschikt over een goede techniek en weet ondanks zijn lengte bijna alle duels te winnen.

Siem ter Wijlen (aanvaller)

Staat het liefst links voorin zodat hij naar binnen kan komen en hard kan uithalen, maar kan ook prima buitenlangs om vervolgens een assist voor een medespeler te geven.

Maro Spang (aanvaller)

Onze enige linkspoot in de selectie. Beschikt over een zeer goede dribbel en heeft menig tegenstander al het bos ingestuurd.

Luuk Wenker (aanvaller)

Luuk staat meestal aanvallen maar kan ook als verdediger uit de voeten. Luuk is een behendige voetballer die vaak op de goede plek staat om zijn doelpuntje mee te pikken.

Dit alles onder de bezielende leiding van de trainers Thomas Bekman en Patrick Matel. Zij weten de jongens te voorzien van leuke en gevarieerde oefenstof en kunnen de jongens goed motiveren om het maximale uit een wedstrijd en training te halen.