• Onder heerlijke omstandigheden mocht Gramsbergen dit weekend aantreden in de Rietlanden tegen de nummer 2 DZOH. De thuisploeg had al 6 weken op rij niet meer gewonnen en wilde graag de aansluiting met Gorecht weer vinden voor het kampioenschap.

De beginfase was een gelijk opgaande wedstrijd, waarbij in de eerste 20 minuten nog weinig kansen te noteren vielen. Hierna komt Gramsbergen wat beter in de wedstrijd en dit levert dan ook de 1e kans van de wedstrijd op. Het is na een goede actie via de rechterkant via Kremer, een kans bezorgt aan Fransen. De kopbal heeft niet genoeg kracht om de keeper te verschalken. Enkele minuten later de grootste kans van de wedstrijd. Het is wederom Fransen, dit keer alleen op de keeper af, maar zijn schot gaat helaas net over! Hierna volgen wat kleine kansjes voor DZOH, maar de stand blijft nog 0-0. Vlak voor rust komt DZOH toch op voorsprong. Het is een geweldige uithaal van Timmerman die voor de 1-0 voorsprong voor de thuisploeg zorgt. We gaan dan ook een rusten met een 1-0 tussenstand.

De 2e helft is een totaal andere helft als de 1e helft. Het is gelijk DZOH wat flink aanzet en het is in de 49e minuut ook al 2-0 voor de thuisploeg, Zweerink werkt de bal binnen. Hierna werd het krachtsverschil wel duidelijk, DZOH bleef flink aanvallen en dit leverde ook aardig wat kansen op. In de 54e, 60e en 66e minuut had DZOH wel op 3-0 kunnen komen, maar het vond steeds de goed keepende Kosters op hun weg. Gramsbergen wilde wel, maar kon hier in de 2e helft weinig tegen in brengen. Het was wachten tot de 82e minuut toen DZOH via een kopbal op een 3-0 voorsprong kwam. Hierna vonden beide ploegen het wel prima en dit resulteerde in een verdiende 3-0 overwinning voor de gastheren.

Na de verrassende nederlaag van Gorecht, doet DZOH dankzij deze overwinning weer mee voor het kampioenschap. Voor Gramsbergen geldt dat het vooral naar onderen moet kijken. Gramsbergen staat met de 6e plek maar 4 punten voor op de nummer 12. Volgende week speelt Gramsbergen de altijd lastige wedstrijd tegen LTC thuis op ons sportpark.