• Vandaag spelen we in de 2e ronde van de beker tegen Lemelerveld JO13-1. Dat dit een pittige tegenstander is blijkt al uit het feit dat zij in de 1e klasse ongeslagen bovenaan staan en tegen grote verenigingen als Hellendoorn en Nieuwleusen grote overwinningen weten te behalen. Toch beschouwen we dit als een mooie kans om ons eigen spelletje te spelen onder meer weerstand. Waar het in de competitie vaak makkelijk is om vanaf de keeper op te bouwen, zal dit vandaag onder grote weerstand moeten gebeuren. Plan B (de pot dichtgooien en een grote nederlaag voorkomen) hebben we donderdag getraind en dus eventueel nog achter de hand. Natuurlijk weten we ook dat we altijd kansen zullen krijgen en daarom gaan we met vertrouwen op een goed resultaat het veld op.

De tegenstander rekent vandaag ook op een makkelijke dag, zo blijkt al in de 1e minuut waarin ze de bal over hun eigen achterlijn schieten en wij dus direct vanuit een corner gevaarlijk kunnen worden. Huub raakt van dichtbij spijkerhard de paal. Onze jongens en meiden spelen vandaag met het mes tussen de tanden en zo lukt het dan ook om lange tijd de 0-0 vast te houden. Ook lukt het in bepaalde fases ook nog om onder de druk uit te voetballen, en dat is uiteindelijk waar we vandaag op hoopten: onder grotere weerstand hetzelfde spelletje spelen als in de competitie. Helaas krijgen we uiteindelijk toch de 0-1 om de oren. Na een aantal vlotte combinaties scoort Lemelerveld met een schot van buiten de 16. Het enige wat we onszelf daar mogen verwijten is dat we niet genoeg druk op de bal geven en zodoende vrij op doel geschoten kan worden. Desalniettemin kun je hierin de kwaliteiten van Lemelerveld ook niet onder stoelen en banken schuiven. Het gaat allemaal net even wat sneller bij hun dan bij onze tegenstanders op een ‘normale’ zaterdag. Er zit veel beweging in die ploeg en technisch zijn de spelers allemaal uitstekend. Met een 0-1 achterstand kunnen we toch tevreden de kleedkamer opzoeken.

In de rust bespreken we dat we best een aardige wedstrijd spelen. Wel spreken we af dat we in de opbouw wat minder risico moeten gaan nemen en wat sneller de bal vooruit moeten spelen richting bijv. Marcus die vandaag als spits de balletjes vast moet zien te houden om vervolgens te kunnen kaatsen op de middenvelders die eronder komen. In de eerste helft volgen er na een pass op Huub vaak meerdere breedte ballen achterin waardoor het voor de tegenstander makkelijk is om ons onder druk te zetten. Met drie wissels brengen we nog wat extra energie in de ploeg en verder is het vandaag voor de trainers een makkelijke klus want de spelers zijn tot op het bot gemotiveerd.

In de tweede helft creëren we al binnen enkele minuten een gigantische kans. Na een combinatie tussen Niek en Robbin weet Robbin dat het tijd is om de bal naar de andere kant van het veld te verplaatsen en met een uitstekende pass zet hij zo ineens Seda voor de keeper die helaas redding weet te brengen op het schot van Seda. Ook schiet ‘Het Kanon’, een bijnaam Niek nu wel heeft verdiend, nog een corner rechtstreeks op de lat. Ook in de 2e helft winnen we veel duels en kunnen we soms hangend en wurgend meerdere kansen van Lemelerveld voorkomen. Uiteindelijk valt de 0-2 nog na een snelle uitbraak. Meer zit er vandaag niet in en uiteindelijk moeten we stellen dat Lemelerveld terecht de winnaar van deze wedstrijd is.

Toch mogen de jongens en meiden trots zijn op hun prestatie van vandaag. Allereerst hebben we een grote nederlaag weten te voorkomen maar dit is wel gegaan op een manier die bij onze manier van spelen past. Ook is het gelukt om enkele keren onder de druk uit te voetballen en dat is precies waar we vandaag op hoopten. Volgende week wacht ons weer een competitiewedstrijd. HHC komt dan op bezoek, deze kennen we nog vanuit de beker. Destijds was het een walk-over en werd het 11-0. Echter zullen ook zij zich ontwikkelt hebben en is het dus aan ons om er volgende week weer te staan. We spelen dan om half 11 thuis. Tot dan !