• Dinsdagavond speelde SV Gramsbergen tegen Achilles’12 uit Hengelo voor de tweede bekerronde KO fase. Na afgelopen zaterdag een wel heel povere wedstrijd tegen FC Meppel te hebben gespeeld kregen de groen witten nu de kans om zich te revancheren.

Onder toezien van wel 6 Gramsbergen supporters trokken beide teams direct ten aanval waarbij Achilles’12 graag de lange speelde achter de verdediging van Gramsbergen. Dat leidde in de 9e minuut tot de 1-0 voor de Hengelose formatie. Gramsbergen schrok hier niet van en in de 13e minuut was het Job Kremer die een mooie voorzet van David Houtman knap binnenkopte en de 1-1 liet aantekenen. Direct daarna veroverde Stef Schuurman de bal en gaf een strakke voorzet die door Elwin van der Veen tot de 1-2 werd gepromoveerd. David Houtman had in de 18e minuut ook kunnen scoren toen hij een foute bal van de Hengelose keeper oppikte en voor bijna leeg doel helaas op de paal schoot. Direct hierna had Achilles’12 gelijk kunnen maken maar was het Jur Kosters die uiteindelijk de bal goed oppakte. Maar na een dekkingsfout kon een van de Hengelose spitsen na een vrije trap in de 28e minuut de 2-2 binnen tikken. Hierbij zag onze verdediging er niet heel geweldig uit.

Vervolgens had opnieuw David Houtman kunnen en misschien wel moeten scoren toen hij opnieuw de bal onderschepte en alleen op het doel af kon lopen. Maar waarschijnlijk was de verpakking niet goed van schoenen af want hij vergat te scoren. Ook de goed en gewaagd spelende Elwin van der Veen probeerde het met een mooi afstandsschot maar de Hengelose doelman tikte de bal fraai uit de linkerbovenhoek. Zo werd de rust bereikt met de 2-2 stand.

Direct na de thee kreeg Stef Schuurman een goede kans maar zijn harde knal spatte op de kruising uiteen. Hierna nam Achilles’12 het heft meer in handen en moest Gramsbergen terug. Maar een aantal mogelijkheden werd niet door Achilles’12 benut. In de 59e minuut werd Carlo Alfring gewisseld voor M. Willems en dat gaf het team kennelijk weer een impuls. De strijd werd ineens weer helemaal open en Gramsbergen kreeg ook weer mogelijkheden maar zoals gezegd de vizier afstelling en de Hengelose doelman voorkwam treffers van Gramsbergen. En als je zelf niet scoort dan……..In de 82e minuut werd een hele mooie aanval van Achilles’12 beloond met een echte spitsen goal met de 3-2.

Gramsbergen gaf niet op en bleef de aanval zoeken, dat leidde in de 89e minuut tot een zeer fraaie voorzet van Elwin van der Veen die net zo knap door David Houtman werd binnen gekopt. 3-3. Dit werd ook de eindstand en zo moesten strafschoppen de beslissing brengen. Helaas trok Gramsbergen in deze serie aan het kortste eind en verloor uiteindelijk met 9-8.

Al met al een leuke wedstrijd en een goede teamprestatie met veel open kansen tegen een aanvallend voetballend Achilles’12. Komende zaterdag speelt SV Gramsbergen opnieuw in Hengelo maar nu tegen Tubantia. Let op deze wedstrijd begint om 15.30 uur.

G.K.