• In een meer spannende dan goede wedstrijd heeft SV Gramsbergen de studenten van The Knickerbockers met 3-1 verslagen. Anders dan de uitslag doet vermoeden was het geen “appeltje eitje” wedstrijd en was The Knickerbockers een groot deel van de wedstrijd gelijkwaardig en in de eerst helft zelfs grotendeels de betere ploeg.

Gramsbergen begon sterk en zette de studenten volledig vast op hun eigen helft en dat leidde na 90 tellen al tot een goede kans voor  Jorian Wubs die na een goede pass van Roy Seinen zijn tegenstander volledig op het verkeerde been zette en met links de verre bovenhoek zocht. Doelman Merks tikte de bal onder de lat weg richting de zijlijn. In de 4e minuut kon David Houtman een schot afvuren maar zijn inzet was net niet hard genoeg zodat de doelman de bal kon klemmen. Maar in de 5e minuut was het wel raak toen David na een goede voorzet van rechts door Stef Schuurman de bal kon binnen knallen voor de 1-0. Het publiek ging er eens goed voor zitten want het zou wel eens zo’n middag kunnen worden waar de doelpunten je om de oren vliegen.

Maar dat liep net even wat anders. The Knickerbockers verschoven wat pionnen op het veld en kregen de overhand en drongen Gramsbergen daardoor achteruit. Dat leidde in de 14e minuut tot een onnodige overtreding van Gerwen Reinders die zijn tegenstander duwde. Scheidsrechter Maneschijn wees gedecideerd naar de stip voor een strafschop. Na enige protesten werd de bal strak ingeschoten maar het was keeper Jur Kosters die met een geweldige duik de bal uit de hoek ranselde. De Groninger studenten bleven de baas en hadden veel balbezit. Gramsbergen had het er lastig mee en liep veel achter de bal aan al had in de 28e minuut ook de 2-0 kunnen vallen toen na een mooie aanval door de midden de bal nog net door keeper Merks van The Knickerbockers kon worden onderschept. In de 31e minuut kreeg The Knickerbockers toch loon naar werken toen Remco de Haas fraai de 1-1 scoorde na en goede aanval over de linkerkant.

Na nog een goede mogelijkheid in de 35e minuut voor Gramsbergen en een mooie aanval van The Knickerbockers met een dito redding van Jur Kosters werd de thee met 1-1 bereikt. Waar Gramsbergen de eerste 10 minuten de bovenliggende partij was het vervolgens The Knickerbockers die de wedstrijd controleerde.

Na de pauze probeerde Gramsbergen opnieuw de aanval te kiezen en dat lukte beter dan voor de thee. In de 48e  was het Jorian Wubs die na een mooie passeeractie doelman Merks probeerde te verrassen met een boogballetje maar de doelman kon de bal nog net redden. Uit de hierop volgende uittrap veroorzaakte hij hands door de bal buiten de zestien uit de handen te trappen. Scheidsrechter Maneschijn die de wedstrijd prima leidde zag het en gaf een vrije trap die helaas niets opleverde. De heer Maneschijn legde de bal in de 51e minuut wel op de stip toen Stef Schuurman, na een sliding van één van de Groningse verdedigers, ten val kwam binnen de krijtlijnen. Na felle protesten van de studenten trok hij ook nog een rode kaart voor een van de Groningers die iets te enthousiast liet merken het niet eens te zijn met de beslissing. Roy Seinen ging achter de bal staan maar kogelde, helaas voor hem en Gramsbergen, de bal op de paal.

Gramsbergen werd in overtal wel de bovenliggende partij en kwam in de 57e minuut op 2-1 door goalgetter Roy Seinen die een slimme pass van Kelvin Jager goed meenam en op volle snelheid de bal hard binnenschoot. In de 60e minuut liet dezelfde Roy Seinen zien hoe je een spitsengoal maakt. Carlo Alfring ging aan de linkerkant op avontuur en knalde de bal hard op de vuisten van doelman Merks. De bal werd niet voldoende door de verdedigers weggewerkt, en dan ja dan staat een goede spits op de juiste plek. Aannemen, draaien en schieten is het devies en dat deed hij en ramde de bal in de rechterbovenhoek voor de 3-1. Wedstrijd gespeeld zou je denken maar The Knickerbockers gaf ondanks een mannetje minder nog niet op en had in de 62e en 66e ook kunnen scoren maar Sietse Wichers had het vizier net niet goed genoeg afgesteld.

Hierna werden Rutger Dijk, Stef Schuurman en Jorian Wubs gewisseld voor Sander ter Wijlen, Lars Kieft (na een blessure weer terug) en Jouri Bouwhuis. The Knickerbockers lieten het hoofd wat hangen en Gramsbergen had de score via Jouri Bouwhuis nog kunnen opvoeren maar dat lukte helaas niet meer.

De wedstrijd eindigde in een ietwat geflatteerde 3-1. Gramsbergen was uiteraard blij met de punten maar de trainer nog niet helemaal met het vertoonde spel. Het was vaak slordig en de eindpass kwam vaker niet dan wel bij de juiste man. Daar zal nog aan moeten worden gewerkt. Volgende week, 9 november, is het vorig seizoen gedegradeerde Gorecht te gast op het ’t Hoge Holt.

G.K.