• Afgelopen zaterdag stond de topper in de 6e klasse-16 op het programma. Koploper Gramsbergen 7 ontving nr.2 Bergentheim 5 en trakteerde de banthummers op een ruime 4-0 nederlaag.

Direct vanaf de aftrap werd Bergentheim gevaarlijk en sneden zij dwars door de altijd sterke defensie van het 7e, wat resulteerde in een kansje. Dit was direct het laatste wapenfeit van de gasten. Vanaf minuut 2 nam Gramsbergen het initiatief over en werd het steeds sterker. Goed verzorgd combinatievoetbal en een sublieme afwerking van Nick 'de beer' Reefman resulteerde in een 1-0 voorsprong, tevens de ruststand. Sterspeler a.k.a man van de club Roy Oldehinkel bleef achter in de kleedkamer. De vedette van het 7e speelde een teleurstellende 1e helft en is nog altijd niet uit zijn vormcrisis. Zijn laatste goal dateert van 13 oktober 2019. Een telefoontje van Rahantoknam zit er voorlopig niet in voor onze Messi van de prairie.

Na rust schoot Gramsbergen uit de startblokken en liet niets aan het toeval over. Ieder duel werd gewonnen en al snel viel de 2-0 door een attente Gerben Grootoonk. Hierna zette Gramsbergen door en kwam Bergentheim er niet meer aan te pas. Een strakke pegel van ruim 25 meter vanaf de voet van Peter Snoeck liet de keeper kansloos en deed de score uitbouwen naar 3-0. Dit was de nekslag voor de gasten uit Bergentheim.
    Hierna tikte Gramsbergen het balletje lekker rond richting het einde van de wedstrijd tot Mark Hoekstra de bal vol raakte en vanaf eigen helft de keeper van Bergentheim verraste en de 4-0 noteerde. Een geweldig doelpunt als afsluiter van een topduel waarbij Gramsbergen liet zien waarom zij op plek 1 staan en horen te staan.

Door deze overwinning vergroot Gramsbergen de voorsprong op de achtervolgers naar 6 punten. De komende 2 weken staan er geen wedstrijden op het programma, waardoor er rustig kan worden gekeken naar hoe de concurrentie punten tegen elkaar gaat verspelen.

Op 7 maart spelen de groen-witten uit tegen ASC uit Dalfsen. De thuiswedstrijd werd met 1-3 verloren. Hoog tijd voor eerherstel.