• Familietoernooi

    Het 29e familietoernooi vind plaats op 16 juni 2018. Het toernooi is mede mogelijk gemaakt door toernooi hoofdsponsor:
    Dion Groep Hardenberg.
    J.C. Kellerlaan 8a
    7772 SG Hardenberg
    https://dion.nl
    info@dion.nl



    Voorwoord Voorzitter

    Rob Ensink Familietoernooi!

     

    Welkom aan alle spelers, supporters en toeschouwers op ons sportpark ’t Hoge Holt.

     

    We vinden het geweldig dat jullie weer deelnemen aan het Rob Ensink Familietoernooi.

    Een gezellige traditie die we graag in ere houden.

    Het weerzien van alle families tijdens dit toernooi is iets waar we als vereniging enorm trots op zijn.

     

    De KNVB heeft de speeldagenkalender dit jaar aangepast.

    Vandaar dat wij de datum moesten verplaatsen.

    Desondanks hebben er toch weer zoveel teams ingeschreven.

    Dat betekent dat deze dag een begrip is in de meeste families en iedereen graag aanwezig is.

     

    De organisatie is er weer in geslaagd om een mooi toernooi neer te zetten.

    Mede door de geweldige inzet van al onze vrijwilligers maakt deze dag tot een groot succes.

    Zonder deze hulp zouden we dit toernooi niet kunnen organiseren.

     

    Tot slot wil ik iedereen een gezellige en sportieve dag toewensen.

     

     

    Michel Assen

    Voorzitter S.V. Gramsbergen

     

    Voorwoord hoofdsponsor Dion Groep

     

    Het familievoetbal toernooi is een jarenlange traditie in Gramsbergen. Een toernooi wat geweldig goed past bij Gramsbergen, ieder jaar weer is het een groot feest op het sportpark. Uit de hele omgeving komen families om te voetballen en om een sportieve prestatie neer te zetten. Maar vooral ook om te genieten  van de sport en van het samen doen. En dat samen doen en beleven is misschien op deze dag nog veel belangrijker dan te winnen. Ik ben er trots op dat wij als Dion Groep sponsor mogen zijn van dit geweldige Rob Ensink Familietoernooi.

     

    Ik wens alle deelnemende families een sportief toernooi en  vooral ook een gezellig familietoernooi deze dag. En zeker niet onbelangrijk wil ik de organisatie en de vrijwilligers  van deze dag ontzettend bedanken voor het vele werk dat ieder jaar weer gedaan wordt om er een geweldige dag van te maken.

    Geniet allemaal van deze dag.

     

    Harm Dries


    MEDEDELINGEN

     

     

    Mededelingen toernooicommissie

     

    Deelnemende teams worden dringend verzocht minstens een half uur voor hun eerste wedstrijd aanwezig te zijn. Men dient 5 minuten voor de aanvang van de wedstrijd op het toegewezen veld aanwezig te zijn, dit  i.v.m. een vlot verloop van het toernooi.

     

    Wilt u erop toezien dat de kleedkamers netjes en schoon achterblijven?

     

    Voor de veiligheid van kinderen en spelers is het belangrijk dat kinderen buiten de lijnen blijven. Wilt u hierop letten?

     

    Op de website en twitter van S.V. Gramsbergen, en via de facebook pagina van het toernooi, kunt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws rondom het toernooi. Ook bij twijfelachtige weersomstandigheden zullen we u via die kanalen op de hoogte houden.

     

    Op vrijdag tussen 18.00 en 20.00 is het sportpark geopend zodat u alvast tenten etc kunt opzetten.

     

    Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met:

    Bas Ensink                             06-15529924

    Jan Knol                                 06-46365998

    Erna Olsman                        06-27424585

    Jan Wolbink                          06-22873495

    Roy Oldehinkel                    06-18448374

    Hilde Herbers                      06-21232432

    Henri Jurjens                        06-34483622

     

    Melden 

    Een afgevaardigde van de familie moet zich voor aanvang van de eerste wedstrijd melden bij de toernooileiding in de bovenverdieping van de kantine.

     

    De afgevaardigde moet dan:

    De spelerslijst inleveren.

    De inschrijfbijdrage van € 50,-- per team betalen.

    De kleur van de shirts waarin gespeeld wordt doorgeven

     

    Kleedgelegenheid

     

    Deze dag hebben we de beschikking over 12 kleedkamers, waarvan 1 kleedkamer (L) speciaal bestemd is voor de deelnemende dames. Op de deuren van iedere kleedkamer staat aangegeven welke teams hiervan gebruik kunnen maken, zie hiervoor ook de poule-indeling.

     

    We raden iedereen aan zo weinig mogelijk kleding mee te nemen in de kleedkamers i.v.m. de beperkte ruimte. U kunt dus het best in sportkleding komen en gewone kleding in de auto laten liggen.

     

    Organisatie

    De wedstrijdleiding draagt zorg voor alles wat met de wedstrijden te maken heeft. Deze bestaat uit het wedstrijdsecretariaat en de veldleiding

     

    Het wedstrijdsecretariaat bestaat uit:

    Erna Olsman

    Henri Jurjens

    Roy Oldehinkel

     

     

    De leiding op de velden bestaat uit:

    Bas Ensink

    Jan Knol

    Jan Wolbink

     

    PR: Hilde Herbers

     

    De speaker vandaag is Spieker WilleM

     

    Verzorging en blessures

     

    De S.V. Gramsbergen heeft de beschikking over een massagekamer. Deze kunt u vinden naast de kleedkamer bij veld 1. Hier zal Lisanne Ballast tot uw beschikking staan.

     

    Tevens zullen er gediplomeerde EHBO’ers aanwezig zijn voor het verlenen van eerste hulp. De EHBO post bevindt zich op het terras bij het kunstgrasveldje.

    Supportersvereniging

     

    Vandaag heeft de supportersvereniging evenals voorgaande jaren wederom een aantal activiteiten op zich genomen.

     

    Voor de jeugd zijn er springkussens geregeld.

    Ook het penaltyschieten wordt door hen verzorgd.

    Dit jaar is ook de kinderdraaimolen weer aanwezig.

     

     

    Er zijn diverse prijzen te winnen bij het spel 21 en het rad van fortuin.

     

    Wist u dat de supportersvereniging:

     

    • altijd aanwezig is, ook als het wat minder gaat.
    • er is voor alle teams van onze vereniging.
    • het dames- en meisjesvoetbal een warm hart toe draagt.
    • nog heel veel nieuwe leden kan gebruiken.
    • veel geld nodig heeft om de vele activiteiten en schenkingen te bekostigen.
    • vele nieuwe promotieartikelen te koop heeft.

     

    Voor vragen kunt u terecht bij één van de bestuursleden.

     

     

    Kantine en Alcohol

     

    Het is niet toegestaan om zelf meegebrachte alcoholische dranken te nuttigen.

    Gedurende het wedstrijdprogramma mogen spelers geen alcohol gebruiken.

    Diverse snacks, zowel warm als koud, zijn verkrijgbaar in de snackcorner of buiten bij de supportersvereniging.

     

    De kantine mag u niet betreden met voetbalschoenen.

    Uiteraard mag er in de kantine en op het kunstgras niet gerookt worden.

     

    Het is niet toegestaan flessen of glazen mee naar buiten te nemen.

     

    Ook onze vereniging heeft te maken met de vernieuwde wettelijke eisen op het gebied van alcohol. Dat betekent GEEN alcohol beneden de 18 jaar.

    Het gebruik van aggregaten is niet toegestaan.

     

    Vervoer voor de geblesseerden

     

    Ieder team dient er voor te zorgen dat er iemand beschikbaar is die met eigen auto eventuele geblesseerden kan vervoeren naar de huisartsenpost of het ziekenhuis.

     

    Zorg voor een vrije doorgang voor eventuele hulpdiensten

     

    Muziek

     

    Naast de bekende discotheek hebben we meerdere verrassingen voor u in petto. Laat u verrassen!

     

    Gezelligste/sportiefste ploeg

     

    Elke familie wil graag in de prijzen vallen, lukt dit nou niet voetballend? Dan is er een andere mogelijkheid om met uw familie in de prijzen te vallen.  U kunt strijden voor de meest gezellige/sportieve ploeg. De scheidsrechters en toernooileiding zullen hierover beslissen. 

     

    Verzin dus met uw familie een ludieke actie en maak kans op deze prijs, we hebben de voorgaande jaren al een glijbaan gezien waarmee een familie het veld op kwam, een familie die een moppentap wedstrijd heeft georganiseerd en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Let er wel op, naast de gezelligheid is sportiviteit ook erg belangrijk.

     

    Toernooiprijzen en winnaars voorgaande jaren

     

    Er zijn door onze sponsors 4 bekers beschikbaar gesteld. De finalisten spelen om de 1e en 2e prijs. De verliezers van de halve finales wedstrijden eindigen beide op de 3e  plaats. Voor de winnaar is er ook de wisselbeker. Deze dient echter wel in onze kantine te blijven staan, hij zal worden voorzien van de naam van de winnaar.

     

    Evenals vorige jaren zullen de scheidsrechters en de toernooicommissie extra prijzen bekend maken voor de sportiefste en gezelligste ploeg.

     

    Winnaars van de vorige jaren zijn:

     

    1990 - fam. Pullen

    1991 - fam. Westerman

    1992 - fam. Bosch

    1993 - fam. Buter

    1994 - fam. Westerman

    1995 - fam. Buter

    1996 - fam. Buter

    1997 - fam. Ekkelenkamp

    1998 - fam. Fransen

    1999 - fam. Reinders

    2000 - fam. Reinders

    2001 - fam. Ekkelenkamp

    2002 - fam. Lennips

    2003 - fam. Withaar / Wesselink

    2004 - fam. Keuken

    2005 - fam. Hamberg

    2006 - fam. Koops / Assen

    2007 - fam. Koops / Assen

    2008 - fam. Spinnel

    2009 - fam. Altena

    2010 - fam. Famul

    2011 - fam. Reinders

    2012 - fam. Amsink

    2013 - fam. Hamberg

    2014 - fam. Salomons

    2015 - fam. Scholten

    2016 - fam. Salomons

    2017 – fam. Geertjes/Broek

     

    Winnaars combinatie klassement Gezelligste/sportiefste ploeg:

     

    2013 - fam. Snijders

    2014 - fam. Peters

    2015 - fam. Snijders

    2016 - fam. Croezen en Panathikampos

    2017-  fam. Withaar/Wesselink

     

     

     

    30e editie toernooi 2019

    De 30e editie van het toernooi zal worden gehouden op 15 juni 2019.

     

    Toernooireglement

    • De wedstrijden zullen worden gespeeld volgens reglementen en bepalingen van de K.N.V.B.
    • De elftallen dienen 5 minuten voor aanvang van de wedstrijd op het speelveld aanwezig te zijn. Is men niet op tijd dan verliest men met 5-0.
    • Mochten er in een poule teams niet komen opdagen, dan wordt de eindstand van de niet gespeelde wedstrijd 3-0 in het voordeel van de ploeg die er wel is.
    • De wedstrijdleiding heeft een strak speelschema gehanteerd, iedere ploeg dient zich daaraan te houden. De wedstrijden duren 15 minuten inclusief 1 minuut om te wisselen. De tijd wordt centraal bijgehouden.
    • De eerste vermelde elftallen trappen af en verdedigen het doel, het dichtst gelegen bij de parkeerplaats, er wordt niet gewisseld van speelhelft.
    • De nummers 1 en de drie beste nummers 2 gaan door naar de kwartfinale. De beste nummers 2 worden bepaald op basis van het puntengemiddelde (totaal aantal punten gedeeld door het aantal gespeelde wedstrijden), daarna het doelsaldo. Is dit ook gelijk volgen er strafschoppen.
    • Bij gelijk eindigen in punten in de poule met betrekking tot het bepalen van de nummers 1 en 2 in de poule beslist het doelsaldo (voor minus tegen), is dat ook gelijk dan beslist het onderlinge resultaat, is dat ook gelijk dan worden er 5 strafschoppen genomen door 5 verschillende spelers, is dit ook gelijk, dan volgen strafschoppen om en om, totdat er een beslissing is gevallen.
    • De indeling van de kwartfinale wordt door middel van loting bepaald.
    • Bij een gelijke eindstand in de kwart finale, halve finale en finale, worden meteen na afloop 5 strafschoppen genomen door 5 verschillende spelers, is dit ook gelijk, dan volgen strafschoppen om en om, totdat er een beslissing is gevallen.
    • Beslissingen genomen door scheidsrechter zijn bindend.
    • Zij die tijdens het toernooi door de scheidsrechter uit het speelveld worden gestuurd kunnen van verdere deelname worden uitgesloten. Een gele kaart betekent; 5 minuten aan de kant.
    • Reserveshirts of hesjes zijn bij de toernooileiding beschikbaar.
    • Elk team moet voor een grensrechter zorgen.
    • De leiding van het toernooi neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich betreffende eventuele ongevallen, vermissing van geld en anderszins.

    In die gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist de wedstrijdleiding.

     

    De parkeerplaats

     

    Als de parkeerplaats vol is, zal deze worden afgesloten voor auto’s. Deze auto’s kunnen worden geparkeerd op de combibaan van de ijsvereniging “Ons Genoegen” tot 17.30 uur aan de Kanaaldijk. Dit zal door verkeersregelaars en/of pijlborden worden aangegeven.

    Degene die op de combibaan parkeert kan binnendoor naar het sportpark lopen.

    Let op, om 17.30 uur gaat hek van de combibaan dicht, alle auto’s moeten voor 17.30 van de combibaan verwijdert zijn.

     

    Wij verzoeken u met klem om de auto’s niet bij de bedrijven en particulieren in de nabije omgeving van ons sportpark te parkeren.

     

    Wij adviseren u zoveel mogelijk per fiets te komen en de fietsen netjes neer te zetten.

    Wij zorgen voor extra plaatsen om uw fiets te stallen.

    Zorg voor een vrije doorgang voor eventuele hulpdiensten

     

    Kunstgras

     

    Wij hebben de beschikking over een kunstgrasveld. Hiervoor gelden de volgende regels (zowel tijdens, als na afloop van de wedstrijden):

     

    • Alleen spelers, begeleiding en scheidsrechters mogen het veld betreden.
    • Publiek en tenten blijven buiten de afrastering.
    • Het veld mag niet worden betreden met schoeisel voorzien van ijzeren noppen.
    • Zorg dat het veld vrij blijft van kauwgum en andere consumpties.
    • Roken in de nabijheid van het kunstgrasveld is ten strengste verboden.
    • Voorkom smeltplekken in het veld door vuur of hete voorwerpen.
    • Neem geen glaswerk mee naar het veld.

     

    • Schud de kleren en schoenen na gebruik goed uit. De zwarte korrels kunnen in de kleren gaan zitten, deze korrels kunnen schade aan de wasmachine veroorzaken. De SV Gramsbergen stelt zich niet aansprakelijk voor defecten aan de wasmachine.

     

     

     

     

    Poule-Indeling

     

     

    Poule A

    Poule B

    Poule C

    Poule D

    Poule E

    Geertjes/Broek(A)

    Seinen(H)

    Beenen/Dijk(D)

    Lennips(K)

    Spinnel(G)

    Habers/Seinen(B)

    Bruinsma(I)

    Salomons(E)

    Schuldink-Kieft(A)

    Borneman(H)

    Hogenberg(C)

    Hulzebosch(J)

    Reinders(F)

    Ekkelenkamp(B)

    Hamberg(I)

    Cramer-van Wijk(D)

    KroePo(K)

    Sjansen(G)

    TROS(C)

    Meier/vh Holt(J)

    Panathikampos(E)

    Peters(A)

    Snijders(H)

    Meijerink(D)

    Reefman(K)

    Tromp-Gaasbeek(F)

    Timmer(B)

    Withaar/Wesselink(I)

    Zuidema(E)

    Veldsink(A)

    Olsman(G)

    Hultink / Kelder(C)

    Hofsink(J)

    Croezen(F)

    Nijeboer/v.d. Haar(B)

               

     

    Tussen haakjes staat in welke kleedkamer de betreffende familie is ingedeeld.

    Kleedkamer L is gereserveerd voor dames.