• Zaterdag 7 maart, de dag waarop gramsbergen 7 voor de 7e uitwedstrijd van deze competitie mocht afreizen naar dalfsen, waar asc 4 (geen 7) op ons stond te wachten. Met in ons achterhoofd de thuiswedstrijd die toch vrij kansloos werd verloren met 1-3, en het ontbreken van een aantal sterkhouders gingen de heren van het 7e enigzins gespannen de kleedkamer in. Echter de voortekenen waren goed, want na weken van regen en wind leek het toch een beetje op de eerste lente dag van 2020, en beter nog onze oud aanvoerder, topscoorder en aanvalsleider Roy mvdc Oldehinkel had het al jaren zoekgeraakte gevoel terug, het gevoel dat al zo lang weg was en dat het wel eens zijn dag kon worden. Dit stelde iedereen enigzins gerust, echter weet iedereen ook dat dit helaas geen garanties geeft voor ook een goede wedstrijd. Maar goed het gevoel was er, en waarom ook niet? De opstelling; voorin waren de nodige problemen, het ontbreken van spitsen Peter en Tom en het op het laatste moment wegvallen van Hielke (symptomen covid-19) baarden ons enige zorgen, gelukkig was Robin erbij voor op de rechts-buiten, in het centrum gelegenheidsspits Bas H en op de links buiten de altijd gevaarlijke, hardwerkende Oldehinkel.
    Het middenveld en de verdediging waren nagenoeg compleet en de bank was ook zeer sterk, echter het grootse probleem deze middag was misschien wel het ontbreken van onze goalie Richard, bijna-altijd rots in de branding/sta in de weg voor elke tegenstander. Gelukkig hebben wij de beschikking over 3 topkeepers (hj en roy) en was eerstgenoemde bereid de handschoenen aan te trekken, zijn laatste minuten dateerden uit het jaar 2019 en dus was het maar de vraag of dit wel goed zou gaan, hierover later meer…
    Rond de klok van half 3 klonk het signaal van scheidsrechter m visser, die een zeer verdienstelijke wedstrijd floot. De bal rolde sierlijk over het rubberveldje en het spel golfde op en neer na een kwartier was het ron met een iets te harde diepte pass, en was het Roy die de bal alsnog wist te halen, fantastische aanname maar helaas een paar milimeter langs de verkeerde kant van het aluminium. Tien minuten later zette Roy Bas H met een perfecte bal voor de keeper en hulzebosch ronde bekwaam af, echter werd er direct gefloten voor buitenspel… helaas! Het noemen van deze 2 momenten geeft een verkeerd beeld van de 1e helft, want asc had de betere kansen, maar de auteur van dit verslag vond dit niet zo belangrijk. De ruststand was 0-0 en dat hadden we enkel te danken aan een werkelijk fantastische Henk Jan Veurink. Alleen redde HJ in de eerste helft al 3maal op een 1op1 situatie, en hoe die het deed is onbekend maar hij hield zijn spreekwoordelijke hok schoon.
    In de rust werden Bas R Erik Gerben Enrico gebracht en de wederom teleurstellende Oldehinkel werd gewisseld, die de 2e helft wel uitblonk als vlagger. Robin h ging van rechts naar linksvoor en hekman kwam op de rechtsbuiten. De 2e helft werd er geswitcht naar een 4-4-2 opstelling.
    Gelijk na rust kwam de bevrijdende openingstreffer voor de groen-witten; de moegestreden rechtsback van asc (had de 1e helft zijn handen vol aan roy) werd op snelheid geklopt door Robin en op aangeven van Nick de beer Reefman schoot hij beheerst raak in de korte hoek. Na deze snelle treffer veranderde het spelbeeld niet en was het asc dat er geregeld uitkwam en het doel van gramsbergen onder vuur nam, Henk Jan redde keer op keer fantastisch en bleek deze middag niet te kloppen. Dit resulteerde in een zeer belangrijke 3punter en zodoende staan de belagers van gramsbergen weer op een gat van 6 punten. Met de wetenschap dat as zaterdag de nummers 2 en 3 het tegen elkaar opnemen, en wij op het hoge holt laagvlieger hardenberg 85 ontvangen ziet het er allemaal erg goed uit voor de mannen van het 7e. Er breekt een spannende en belangrijke fase aan en er gaan geruchten dat legendes van het 7e Hans Ludwig en Albert Habers zijn benaderd om ons de komende weken te komen versterken. In afwachting van hun antwoord gaan de spelers van 7 ongestoord verder... wordt vervolgd.